piątek, 6 kwietnia 2012

Tarta z czekoladą i mascarpone



 
Oficjalnie robiłam tartę z adwokatem – niestety nie zdążyłam jej pokazać ;) Ale z tego co mi zostało powstała tarta z serkiem mascarpone i czekoladą. Przepis z tych „na oko” ;)

Przepis na ciasto pochodzi z bloga Moje Wypieki  i jest to zdecydowanie najlepszy przepis  jaki do tej pory miałam :)


 Ciasto:
 
130 g masła o temperaturze pokojowej
pół łyżeczki soli
35 ml mleka o temperaturze pokojowej
175 g mąki pszennej
pół łyżeczki cukru pudru
1 żółtko
Wszystkie składniki na kruche ciasto zmiksować. Ciasto owinąć w folię, lekko spłaszczyć i schłodzić w lodówce przez co najmniej 2 godziny.
Formę na tartę (najlepiej z wyjmowanym dnem) o średnicy 25 cm posmarować masłem i oprószyć mąką. Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość 3 mm i wyłożyć nim formę, ponakłuwać widelcem. Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia, następnie na papier wysypać kulki ceramiczne, które obciążą ciasto (może być też fasola, ryż).
Nagrzać piekarnik do 220ºC. Obniżyć temperaturę piekarnika do 200ºC, wstawić ciasto i podpiec przez 15 minut. Następnie formę wyjąć z piekarnika, usunąć papier z obciążeniem, wstawić z powrotem do piekarnika i piec dodatkowe 10 - 15 minut, do zrumienienia spodu.
Wyjąć z piekarnika, wystudzić, usunąć formę wykładając spód na paterę.

Krem:

ok. 300 g serka mascarpone
ok. 100 g ciemnej czekolady
pół szklanki śmietanki kremowej
ok. 150 g cukru

Śmietankę podgrzać z czekoladą do rozpuszczenia. Serek z cukrem miksować na puszystą masę, połączyć z czekoladą i wylać na ciasto. Wsadzić do lodówki na kilka godzin. Udekorować tartą czekoladą. 
Smacznego :) 





12 komentarzy:

  1. o jeny jaka piękna tarta! jak tu wyczekać do pokończenia wszystkich mazurków? widzę, że mamy wspólne zainteresowania: pieczenie słodkości, fotografia i czekolada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ta tarta - kruche ciasto, mascarpone, czekolada...po prostu rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi smakować obłędnie! Naprawdę świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniale wygląda...

    Wesołych Świąt i mokrego Dyngusa! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. S.B. :))


    dziękuję pięknie za odwiedziny;)
    Wesołych i mokrych również dla Was :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm wygląda przepysznie, od długiego czasu szukam dobrego przepisu na tartę. Jest to jedno z niewielu ciast, które zdecydowanie nie jest moim sprzymierzeńcem...nie będę się poddawała, może Twój przepis w końcu pozwoli mi zrobić porządną tartę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada na to, że wyjdzie super, wlasnie spód się studzi. Tylko dołożyłam więcej mąki, bo ciasto strasznie się kleiło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda świetnie i przede wszystkim smacznie, muszę wypróbować przepis :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda pysznie, z czekoladą pycha:D:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam,
    Jaka czekolada zostala uzyta do kremu? Mleczna czy gorzka?

    OdpowiedzUsuń
  11. Marta Górecka7 stycznia 2019 13:15

    Świetny przepis. Czekolada jest moim ulubionym dodatkiem do deserów :). Od siebie mogę polecić czekoladowe brownie z solonym karmelem, które przyrządziłam ostatnio wg. przepisu znalezionego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Ciasta czekoladowe, tarty smakują mi zawsze najlepiej :).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online