sobota, 18 września 2010

Sernik z Toblerone (na zimno)

Odkąd zobaczyłam ten przepis na blogu Doroty, nie przestaje mnie on prześladować ;) Dziś, przy okazji wizyty znajomych, postanowiłam się z nim zmierzyć.
Nie myślałam że biała czekolada jest w stanie "utrzymać" ser i śmietankę.... a jednak !


a całość.....ma absolutnie boski smak ! ;)



Składniki na spód:

160 g ciastek digestive w gorzkiej czekoladzie
50 g roztopionego masła

Ciastka pokruszyć (w malakserze lub wałkiem), wymieszać z masłem. Tortownicę o średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na spód wyłożyć masę ciasteczkową, wyrównać. Włożyć do lodówki na czas przygotowania masy serowej.

Składniki na masę serową:

250 g sera kremowego (np. philadelphia) lub twarożku śmietankowego do serników*
300 ml śmietany kremówki 36%
100 g batonika toblerone, bardzo drobno posiekanego
120 g białej czekolady

Śmietanę ubić. Do ubitej dodać serek i dobrze wymieszać (ja zrobiłam to mikserem).

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej. Roztopioną dodawać do masy serowej i szybko wymieszać (ja zmiksowałam). Dodać pokruszone toblerone i wymieszać.

Masę serową wyłożyć na schłodzony wcześniej spód i wyrównać. Schłodzić przez noc w lodówce.

Podawać ozdobiony np. wiórkami czekolady.












7 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcie!! Prawdziwe arcydzieło :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdjęcie mnie wbiło w fotel. cudowne! i serniczek jaki wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  3. Toblerone i ser bardzo! lubię, więc czemu nie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjna sprawa, ten sernik. Wcale się nie dziwię, że nie dawał Ci spokoju. Teraz, to mnie chyba będzie śnił się po nocach. ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję serdecznie za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online