wtorek, 22 czerwca 2010

Sorbet truskawkowy

Blog mi się nieco zakurzył i pajęczyny się w kątach pojawiły ;)
W nawale różnych spraw, o mały włos nie przegapiłam sezonu truskawkowego.
Ale kiedy po domu rozszedł się zapach świeżo zebranych, "swojskich" truskawek nie wytrzymałam i zrobiłam coś, co uwielbiam - sorbet ;)

A zainspirował mnie ten przepis.



1 kg truskawek
2/3 szklanki cukru (można dać mniej lub więcej, wedle własnych upodobań )
1/3 soku z cytryny (tu podobnie)
1 łyżka wódki

Wszystko miksujemy (najlepiej w blenderze) i wsadzamy do maszyny do lodów (postępując według instrukcji).
Jeśli takowej nie posiadamy robimy w zamrażalniku, pamiętając aby co jakiś czas masę zamieszać.


4 komentarze:

  1. pysznie truskawkowy pucharek..

    OdpowiedzUsuń
  2. Sorbetu chyba wieki nie robiłam. A przecież tak świetnie orzeźwia i chłodzi;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wlasnie szukalam przepisu na sorbet !

    OdpowiedzUsuń
  4. :)

    filozofia smaku, to do dzieła ;)
    kmw, też jestes fanką sorbetów? ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online