piątek, 23 lipca 2010

Ciasto Marchewkowe

Z ciastem marchewkowym zawsze mi było jakoś nie po drodze. Marchewka w słodkim wypieku ? Nieeeee.........to się nie mieściło w moim światopoglądzie ;-)
A to był błąd! Marchewka świetnie sobie poradziła.
Ciasto jest delikatne, wilgotne i, przede wszystkim , bardzo smaczne :)

Tutaj znalazłam przepis. Ja zrobiłam wersje z czekoladową polewą.



Ciasto:
2 i 1/4 szklanki mąki (nieprzesianej)
1 i 1/2 szklanka cukru, najlepiej trzcinowego np. aromatycznego muscovado ( ja dałam zwykły)
łyżeczka cynamonu
łyżeczka gałki muszkatołowej (najlepiej świeżo startej)
szczypta soli
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia albo sody oczyszczonej
trzy jajka
szklanka oleju
pół szklanki mleka
1-2 szklanki drobno startej marchewki
bakalie (np. orzechy migdały, rodzynki, wiórki kokosowe, suszone banany)

polewa czekoladowa


Wymieszać sypkie składniki, potem wbić trzy jajka, wlać szklankę oleju i pół szklanki mleka. Miksować kilka minut na jednolitą, płynną masę. Dodać marchewkę i bakalie. Miksować przez 1,5 minuty.
Wlać ciasto do lekko wysmarowanej tłuszczem i przesypanej mąką formy (okrągłej tortownicy albo blaszki). Piec w piekarniku przez 1 h do 1,20 h w temperaturze 160-180 stopni. Sprawdzać patyczkiem, czy ciasto w środku jest mokre. Gdy jest gotowe, wyjąć do ostygnięcia.
Polać polewą


16 komentarzy:

  1. wygląda pięknie i ten kolorek...;)

    OdpowiedzUsuń
  2. przyznam ze spodziewałam się czegoś bardziej brązowego ;) pewnie zbyt dużo marchewki dałam, stąd ta soczysta żółć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marchewka w cieście rządzi, co też mnie kiedyś zaskoczyło. A jednak radzi sobie znakomicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie wygląda, ma śliczny kolor;D

    bardzo ładne zdjęcie;))

    OdpowiedzUsuń
  5. ale wyglada super! napewno jest pyszniutkie!

    OdpowiedzUsuń
  6. rewelacyjny kolor i takie puszyste!

    OdpowiedzUsuń
  7. ciasta marchewkowe poznałam jakiś rok temu i darzę je od tej pory miłościa dozgonną. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto marchewkowe należy do moich ulubionych wypieków :) Idealnie Ci wyszło :) Ten kolor jest prześliczny :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. w tym sezonie marchewkowemu nie popuszczę... do tej pory też nie było nam po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pieknie się prezentuje to ciasto. Marchewkowe bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  11. To ciasto ma po prostu obłędny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  12. ciasto marchewkowe jest świetne, twoje ma fajny kolor:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. piękny ten słoneczny kolor
    lubię marchewkowe

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto wygląda świetnie od kilku miesięcy mam zamiar upiec ciasto marchewkowe ale zawsze znajdę jakiś inny przepis a o tym zapominam :) Teraz na pewno muszę upiec.
    P.S. Bardzo fajny blog..:) i świetne przepisy

    OdpowiedzUsuń
  15. dziękuję serdecznie za wszystkie odwiedziny :)


    ano właśnie
    wszystkie ciasta marchewkowe jakie oglądam, kolorystycznie raczej w brązy wpadają ;)
    Skąd u mnie taki kolor? nie mam pojęcia ;)


    Justin&Dorothy , dziękuję i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. jestem amatorką i dopiero zaczynam przygodę z pieczeniem ciast.
    pierwsze podejście niestety nie udało się,ciasto opadło i miałam wrażenie że w środku jest nie dopieczone.
    za jakiś czas spróbuję znowu bo mam na nie wielką ochotę.
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online