poniedziałek, 22 marca 2010

Miętowo- czekoladowy Brownie

na podstawie przepisu Chocolate Mint Brownies


fantastyczne połączenie mięty z czekoladą :)


Warstwa brownie:
114 g, gorzkiej czekolady, drobno posiekanej
113 g masła pokrojonego w kostkę
250 g cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 duże jajka
65 gramów mąki
1/4 łyżeczki soli

Warstwa miętowa :
28 g (2 łyżki ) miękkiego masła
115 g (1 szklanka) cukru pudru
1 -1 1/2 łyżki śmietany kremowej 36%
pół łyżeczki ekstraktu z mięty (ja dodałam kropli miętowych)
zielony barwnik (niekoniecznie)

Polewa
tabliczka gorzkiej czekolady
łyżka masła


W kąpieli wodnej rozpuścić masło i czekoladę, zdjąć, dodać cukier i ekstrakt waniliowy. Dodać pojedynczo jajka, odkładnie mieszając po każdym dodaniu. Wsypać mąkę z solą i mieszać łyżką aż ciasto stanie się gładkie i zacznie odchodzić od naczynia.
Wlać na posmarowaną blaszkę i piec w nagrzanym piekarniku, w 160 st ok 25 min. (aż ciasto zacznie odchodzić od blaszki a patyczek po sprawdzeniu będzie suchy)
Wystudzić na kratce kuchennej.

(Można również przygotować ciasto wg przepisu Brownie )


Składniki na warstwę miętową zmiksować na gładką masę. Można dodać troszkę śmietany jeśli warstwa jest za gęsta. Rozsmarować na schłodzonym cieście i wstawić do lodówki na 5-10 minut.

Czekoladę rozpuścić z masłem i polać wierzch ciasta. Schłodzić.

1 komentarz:

  1. Nie robiłam jeszcze nigdy brownie z miętą ale już widziałam kilka takich przepisów. W sumie jak robię czekoladowe brownie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ to wiem, że bardzo liczy się przy tym rodzaj i jakość użytej czekolady. Dlatego ja staram się przede wszystkim zrobić to w jak najlepszy sposób.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online