środa, 11 sierpnia 2010

Lody z dulce de leche

przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki

Znów zapraszam na lody :)
Dziś wersja bez jajek, dużo prostsze w przygotowaniu i niezwykle smaczne (zresztą jak wszystkie lody;) A ja zaczynam odczuwać brak porządnej łyżki do lodów ;D



200 g dulce de leche (to masa kajmakowa/karmelowa)
230 ml mleka
370 ml kremówki


Na małym palniku delikatnie podgrzać mleko z dulce de leche, tylko do rozpuszczenia składników. Nie dopuścić do zagotowania! Ostudzić do temperatury lodówkowej.

Ochłodzone, wlać do maszyny do lodów, razem z chłodną kremówką i dalej postępować wg instrukcji Waszej maszyny do lodów.







8 komentarzy:

  1. A ja jakoś nie lubię nazwy 'dulce de leche'...o wiele bardziej podoba mi się Nasza Polska 'masa kajmakowa'...ma w sobie 'to coś'...
    Ale lody - czy z masy kajmakowej czy z dulce de leche, chętnie bym zjadła...;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z dulche de leche musi pysznie smakować...

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Agato, dzięki za odwiedziny u mnie. Twoja pochwała moich zdjęć to prawdziwy komplement! Powiem tak... uczę się podglądając najlepszych, m.in. Twój fotoblog:) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  4. Arven, z taka czy taką nazwą lody są pyszne ;)
    Zaytoon, Paula, asieja, dziękuję :)
    lepszysmak miło mi :)


    i dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. moj drugi ulubiony smak! zaraz po miętowych - na ich punkcie mam świra, a ze znajomuych nikt nie lubi. A lody mietowe masz chyba nizej, wiec ja sobie przepis odpisze i zrobię całe opakowanie dla siebie. Tak! cale pudlo mietowych! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. kuchareczka, racja ! trzeba się czasem porozpieszczać ;D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online