czwartek, 5 sierpnia 2010

Miętowe lody z kawałkami czekolady

wg przepisu z bloga Moje Wypieki


Od wczoraj jestem dumną właścicielką maszyny do lodów ;) I nie byłabym sobą, gdybym od razu jej nie wypróbowała. Na pierwszy ogień poszły moje ulubione lody miętowe, ;)
Wrażenia ??....
Dlaczego nie kupiłam jej wcześniej ?! ;)


1 szklanka mleka
2 szklanki kremówki (podzielone 1 + 1)
2/3 szklanki cukru
szczypta soli
6 żółtek
170 g posiekanej czekolady (najlepiej pół na pół gorzkiej z mleczną)

2 łyżeczki ekstraktu miętowego (użyłam kropli miętowych Herbapolu)
zielony barwnik spożywczy (niekoniecznie)




Do rondelka wlać szklankę mleka, 1 szklankę kremówki, cukier, sól. Wymieszać i podgrzać do rozpuszczenia się cukru, natychmiast zestawić z palnika (najlepiej by mikstura była tylko ciepła). Odstawić na 15 minut.

Przygotować kąpiel lodową. W tym celu do większego naczynia wlać bardzo zimną wodę z kostkami lodu. W nim umieścić mniejsze naczynie (tylko nie za małe, bo muszą się tam zmieścić przyszłe lody) i wlać do niego 1 szklankę chłodnej kremówki.

Żółtka ubić, wlać do naszej lekko ciepłej mikstury mlecznej, cały czas mieszając. Postawić na palniku na średniej mocy i cały czas mieszając czekać, aż całość zgęstnieje (zajmie to około 10 minut). W żadnym wypadku nie można dopuścić do wrzenia! (od razu by się zwarzyło). Jak zgęstnieje natychmiast zdjąć z palnika i wlać do naszego naczynia z kremówką czekającego w lodowej kąpieli wodnej, wymieszać (kąpiel lodowa zapobiegnie wzrostowi temperatury i uchroni przed zwarzeniem). Dodać ekstraktu miętowego i (niekoniecznie) zielonego barwnika, wymieszać. Odstawić na kilka godzin do lodówki.

Do maszyny do lodów wlać schłodzoną mieszankę i dalej postępować wg instrukcji Waszej maszyny do lodów, na końcu wsypując czekoladę.






8 komentarzy:

  1. bardzo lubię lody miętowe, chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robiłam miętowe i też były pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lody miętowe z kawałkami czekolady odkryłam nie dawno i stwierdzam, że są jednymi z lepszych. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja wciąż owej maszyny nie posiadam. I żałuję przeogromnie. Na przyszły sezon musze kupić koniecznie. ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej jak pyszniw wygladaja!
    Za mietowymi nie przepadam..ale te sa tak sliczne, ze i tak zjadlabym z mila checia;)

    OdpowiedzUsuń
  6. dumna właścicielko, te lody są cudne

    OdpowiedzUsuń
  7. zaytoon, ja długo przymierzałam sie do maszyny. Zdecydowałam sie jak zobaczyłam fajną promocję i szkoda że dopiero teraz ;)

    Agnieszka, zgadzam się, miętowe są jednymi z lepszych ;)



    i dziękuję wszystkim przemiłym blogowiczkom za komentarze i odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online